zondag 29 december 2013

Mijn beeldkoffer: de leeuw in 3D.

Voor beeld kregen we de fantastische opdracht om een koffer te schilderen in onze eigen stijl. Er gold maar één regel: de afbeelding mocht geen bekend figuur zijn. Zo kon ik natuurlijk mijn fantasie de volle loop laten gaan. Ik ging op zoektocht in de bibliotheek van Deinze, om zo leuke figuren te ontdekken en ideeën op te doen.
Mijn ogen vielen op het boekje: "Net als mijn papa". Het boekje gaat over een welpje dat net zo wil worden als zijn papa. Ik vond de kaft van het boek zo mooi van kleur en tekening dat ik besliste om daar iets mee te doen! Ik wilde iets anders dan enkel een afbeelding op een koffer. Ik wilde iets in 3D. Ik besloot om mijn leeuw een echte staart te geven en zijn neus in vilt te doen, zodat de kleuters eraan kunnen voelen. Dit is het eindresultaat: 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten