zondag 29 december 2013

Observatiedagen in De Vlieger in Zwevezele.

Om kennis te maken met de kleuterklas mochten we enkele dagen gaan observeren in een klasje. De school straalde een aangename en warme sfeer uit. Ik kwam terecht in een derde kleuterklas, in De Vlieger in Zwevezele, vol met nieuwsgierige kleuters. Ik vond het fantastisch dat ze ’s morgens op de speelplaats al spontaan naar mij kwamen om te vragen wie ik was en wat ik daar kwam doen. Ik vertelde dat ik naar hun school kwam, om net zoals hun juf D., een juf te worden. 

Toen al de kleuters braaf in de kring zaten, vertelde juf D. wie ik was en wat ik zou doen. De kleuters keken mij vol verbazing aan. Al vlug ontstond er een warme sfeer tussen de kleuters en mij. Enkele vroegen of ik kwam meespelen op de speelplaats, natuurlijk kon ik geen neen zeggen! Daar stond ik dan op de speelplaats, zakdoekje leggen te spelen. Voor ik het wist stonden er meer dan dertig kleuters rond mij om mee te spelen! Een fantastisch gevoel. Al na de eerste observatiedag was ik ervan overtuigd dat ik de juiste studiekeuze had gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten